Geef een glimlach cadeau: de maatschappelijke inzet van hannah

355 keer bekeken

Voor zichzelf zou ze nooit iets vragen, maar voor het goede doel doet ze naar eigen zeggen schaamteloos verzoeken voor donaties en middelen. Voor ondernemer Monica van Ee is een goed bedrijf leiden meer dan alleen winst maken. Juist de verdieping verrijkt haar als persoon en haar bedrijf hannah.

Stel, je hebt als vrouw te maken met kanker en kent het ziekenhuis inmiddels van binnen en van buiten. Hoe lekker is het dan om in een totaal andere omgeving een schoonheidsbehandeling voor je huid te krijgen? Dat leek Monica althans een goed idee. Als directeur van hannah, een bedrijf dat huidcoaches opleidt en huidproducten ontwikkelt, zag ze hierin een kans. “We werkten al langer samen met de Stichting Look Good Feel Better die workshops in het ziekenhuis geven. In aanvulling op hun aanbod leek het me wel leuk om vrouwen juist buiten het ziekenhuis uit te nodigen voor een behandeling in een schoonheidssalon. Daarom is de actie ‘Geef een Glimlach Cadeau’ bedacht, waaraan heel veel partijen samenwerken.

Huidcoaches zetten kostenloos hun expertise in

In deelnemende schoonheidssalons kunnen een aantal vrouwen met kanker kostenloos een huidbehandeling krijgen. De expertise wordt pro bono aangeboden door de specialisten.” Voor deze actie mobiliseert Monica jaarlijks haar netwerk. “De salons doen mee en de huidcoaches en -specialisten vinden het prachtig om die behandeling aan deze vrouwen te geven. Het zit ook in hun dna om goed voor mensen te willen zorgen natuurlijk. Ook betrek ik altijd mijn concullega’s erbij; de andere leveranciers van huidproducten. Op deze manier kunnen zoveel mogelijk salons meedoen en veel vrouwen een behandeling krijgen.”

Ondernemer met een sociaal hart

Dat Monica een ondernemer met een sociaal hart is, vind ze logisch. “Ik ben niet opgegroeid met een gouden lepeltje, maar gewoon echt met de voeten in de klei. Altijd heb ik gezien en zie ik nog steeds dat er mensen zijn die hulp kunnen gebruiken. Met het inzetten voor goede doelen, heb ik besloten om het dichtbij huis te zoeken, in Nederland. Zo ondersteunen we ook Make-A-Wish door garant te staan dat spoedwensen van kinderen in hun laatste levensfase uit kunnen komen. Dat doen we financieel, maar ik denk ook altijd mee of ik met mijn netwerk iets kan betekenen voor zo’n wens.

Vanuit je hart, niet alleen je portemonnee

Monica vindt het prettig als ze zelf kan zien wat er met haar inzet gebeurt en daar ook actief aan bij te dragen. “Simpelweg geld storten kan iedereen wel die wat op de rekening heeft, maar echt zorgen dat iets goed loopt, daar haal ik voldoening uit. Je doet zoiets vanuit je hart, niet alleen vanuit je portemonnee. Zonder die verdieping en ervaringen ben ik gewoon plat aan het ondernemen en dat wil ik niet.” Bij Geef een Glimlach Cadeau vindt Monica het mooi om te zien wat het met de huidcoaches doet om de vrouwen te behandelen. “De specialisten vinden het best emotioneel om dat te doen.  En de vrouwen die de behandeling krijgen, vinden het geweldig. Anderhalf uur me-time en genieten: dat doet veel met een vrouw die ziek is. Iemand die zoveel heeft meegemaakt, verdient dat.”

 

Meer over medewerkersvrijwilligerswerk

In de strategische toolkit van Good Busy is veel informatie te vinden over dit onderwerp. Lees hier de info of vraag de toolkit aan.

Je kunt je ook aanmelden voor de Good Busy nieuwsbrief en ons volgen op LinkedIn. Zo blijf je op de hoogte van de activiteiten van Good Busy en de trends en ontwikkelingen op het gebied van medewerkersvrijwilligerswerk.

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Cookie-instellingen