Gebruik je out-of-office-bericht of een social media post om te laten zien dat jij je door middel van medewerkersvrijwilligerswerk inzet voor een goed doel. Een leuke afbeelding erbij maakt het nog krachtiger! Hoe vaker we dit delen, hoe vanzelfsprekender medewerkersvrijwilligerswerk wordt en we daarmee allemaal bijdragen aan een wereld waarin we omzien naar elkaar. Bovendien draagt meer zichtbaarheid van de maatschappelijke inzet van jouw bedrijf bij aan een sterk bedrijfs- en arbeidsmarktimago en trotse medewerkers. Hieronder vind je enkele inspirerende voorbeelden!
Voorbeeld 1: Out of office in je mail - Marcel is liftmonteur en doet medewerkersvrijwilligerswerk in een dierenasiel

Voorbeeld 2: Out of office in je mail - Floor is marketeer en kookt samen met nieuwkomers
Beste mailer,
Bedankt voor je mail. Vandaag verruil ik de marketing-mix voor een kruidenmix. Want ik doe medewerkersvrijwilligerswerk als maatje van een nieuwkomer. Dan werken we al kokend allebei aan onze ontwikkeling. Hierdoor ben ik [datum terug] weer helemaal opgeladen en kom ik met hernieuwde energie terug op je mail.
Ook benieuwd wat medewerkers vrijwilligerswerk voor jouw bedrijf en medewerkers kan doen en zelf ook bij te dragen aan de wereld om je heen. Bezoek de website van Good Busy, hét non-profit kennisplatform voor betrokken bedrijven.
Heb je een dringende vraag die niet kan wachten? Dan kan [contactpersoon] je het beste contact opnemen met: [e-mail/telefoonnummer].
Voorbeeld 3: Social media post door Maaike, de executive assistant die sport met ouderen in een zorginstelling
📢 Vandaag ben ik #GoodBusy! 💪🌍
Bij [bedrijf] vinden wij het belangrijk om maatschappelijk actief te zijn en krijg ik de ruimte om #medewerkersvrijwilligerswerk te doen. Daarom ben ik vandaag niet op kantoor mijn geest aan het stretchen, maar doe ik dat samen met een oudere van een zorginstelling tijdens een bootcamp. 🏋️️✨ Ik ben morgen weer vol energie en met nieuwe levenswijsheid 💡terug op kantoor.
👉 Heeft jouw werkgever al #medewerkersvrijwilligerswerk? Vraag het eens en maak samen impact en kijk eens bij @goodbusy
@TAG HET GOEDE DOEL #medewerkersrijwilligerswerk #BedrijvenMetBetekenis #goodbusy
Voorbeeld 4: Social media post van Lucia die maatje is van Hannah
Vandaag ben ik out of office en aan de slag met medewerkersvrijwilligerswerk.
Elke maand ontmoet ik mijn maatje Hannah om samen te lezen en te werken aan haar taalontwikkeling. Zo bouwen wij samen aan een wereld waarin we elkaar beter begrijpen. 💙
Wil jij ook positieve impact maken? Het onafhankelijke programma @Good Busy biedt volop inspiratie om aan de slag te gaan met #medewerkersvrijwilligerswerk!
@TAG HET GOEDE DOEL #medewerkersrijwilligerswerk #BedrijvenMetBetekenis #goodbusy #goeddoenmaaktgelukkig
Challenge: Maak je eigen impactvolle afwezigheidsbericht!
Je kan diverse boodschappen kwijt in je bericht. Voeg in je afwezigheidsbericht bijvoorbeeld het volgende toe:
- Waarom jullie dit als bedrijf belangrijk vinden – maak een link met je missie
- Hoe het bijdraagt aan talentontwikkeling en zingeving
- Een uitnodiging aan anderen om ook mee te doen
En er zijn ook diverse varianten te maken:
- Zichtbaar maken wat je gaat doen, bijvoorbeeld het opknappen van een buurthuis, een uitstapje met ouderen, of natuurbeheer, omdat we geloven dat omzien naar elkaar én de wereld om ons heen het verschil maakt.
- Dat je jouw collega’s van een andere kant hebt leren kennen en verborgen talenten hebt ontdekt. “Ik kijk er enorm naar uit om iets goeds te doen en ook om mijn collega’s in een andere context te leren kennen”.
Wie maakt het leukste out-of-office-bericht?
Deel jouw afwezigheidsbericht of social post met ons door @goodbusy te taggen of te mailen naar goodbusy@nov.nl.