Coreline doet al sinds 2008 vrijwilligerswerk bij Oktober. Zij doet dat 4 dagen per week op een groepswoning voor ouderen met dementie, binnenkort wordt dit 4,5 dag per week. Met heel veel passie en toewijding zorgt zij voor clienten op een groepswoning. Het geeft haar veel voldoening om te werken in een reguliere setting en onderdeel te zijn van een team waarin ze wordt gewaardeerd.
Coreline voelt feilloos aan waar de individuele behoefte van de bewoners ligt, hier sluit ze met warme interesse op aan. Er worden wandelingen gemaakt, spelletjes gedaan waaronder rikken, nagels gelakt, bewoners worden betrokken bij het koken of ze leest de krant voor. Coreline is oprecht, heeft geen oordeel. Bewoners voelen dit, de betrokken families zien dit. Ze biedt rust en nabijheid wanneer collega`s met verzorgende taken bezig zijn.
Een win-win situatie voor iedereen!
Grip krijgen op de wereld om haar heen is voor Coreline vaak lastig. Dit is ook herkenbaar voor de doelgroep van Gebint 75 die door hun dementie de grip op hun omgeving steeds meer kwijtraken. Een gestructureerde en begripvolle omgeving biedt rust en veiligheid voor de bewoners en voor Coreline is dit ook een belangrijke randvoorwaarde om dit werk te kunnen doen.
Een win-win situatie voor iedereen!
Coreline werkt met een vast takenpakket, dit geeft structuur en duidelijkheid voor zowel Coreline als voor haar collega`s. Coreline voelt zich verantwoordelijk voor haar taken. Collega’s kunnen erop vertrouwen dat ze deze taken zorgvuldig en nauwkeurig afwerkt. Coreline is trots en dankbaar voor haar rol en geniet van de vele positieve reacties die ze krijgt, ze groeit hiervan als persoon.
Zij vertelde haar verhaal onlangs op de website Eerselvoorelkaar
Buiten dat Coreline bij Oktober actief is, is zij tot vorig jaar ook 1 dag per week actief geweest op de bakkerij van het Areven (Lunet zorg). Daar zorgde zij voor heerlijke taarten en gebak. Iets waar onze clienten ook regelmatig van mogen mee genieten. Coreline woont in een begeleide woonvorm in het dorp.
Een collega/medewerker van Oktober vertelt: "Contact met de clienten verloopt altijd heel natuurlijk en rustig. Elkaars beperkingen vallen weg in contact dat Coreline heeft met de clienten met dementie. Ze voelt aan hoe ze iemand moet benaderen, afhankelijk van diens stemming of gemoedstoestand. Ze wordt niet voor niets “Zonnestraaltje” genoemd door de clienten. Altijd met een goed humeur en gulle lach aanwezig, waardoor ze veel plezier en levensvreugd brengt op de woning. Ze kan de clienten lekker verwennen met door haar zelf gebakken taarten of iets lekkers voor op de boterham, Coreline weet precies hoe ze iemand kan verwennen. Elke dag zorgt ze er voor dat er een pan verse soep is gemaakt voor bij de lunch, hier weet ze ook altijd de clienten bij te betrekken zodat deze ook gestimuleerd worden. Steeds weet ze iemand te verrassen met individuele aandacht door bijvoorbeeld te gaan wandelen, een puzzel te maken, nagels te lakken of een spelletje te doen. Ook heeft ze met een viertal clienten een kaartclubje opgericht, waar wekelijks erg naar wordt uit gekeken."
Naast het contact en de activiteiten die ze met de clienten onderneemt is ze een grote ondersteuning voor de collega’s. Ze wil graag helpen met huishoudelijke karweitjes; maakt de bedden op, zorgt ervoor dat de badkamers en slaapkamers er netjes uit zien. Ook zorgt ze ervoor dat de was weer is opgevouwen, maar weet dit altijd zo te doen dat ze de client niet uit het oog verliest en deze weet te stimuleren om mee te helpen.
Heel knap dat ze ondanks haar beperking op een zo natuurlijk getrouwe manier de clienten met dementie weet te benaderen, iets waar menigeen nog iets van zou kunnen leren! Coreline is een hele bijzondere meid, die hele bijzondere contact momenten weet te maken met de clienten.
Daarom is Coreline voor ons GOUD waard!