Hoofdprijs
Driek Geurtsen (directeur van One4marketing) wil bijdragen aan nieuwe donateurs, meer bestedingsruimte en klanttevredenheid voor goede doel organisaties in Nederland: “we hebben een soort verkiezing bedacht waarbij goede doelen zich in 2019 kunnen aanmelden. Het goede doel dat het meest aansluit bij de kernwaarden van ons bedrijf krijgt van ons de hoofdprijs: een jaar lang ondersteuning met een ijzersterke marketingcampagne die minstens € 55.000,- waard is.” Iedereen kan tot 30 maart kandidaten aandragen via www.helpdehelpers.nl.
Selectie
Alle organisaties met een ANBI-status kunnen meedoen en profiteren van de actie ‘help de helpers’. Voor de hoofdprijs zijn enkele criteria vastgesteld, zoals de match tussen het DNA van de winnende organisatie en van One4Marketing en van Gilbert van Schoonbeke: ondernemend, creatief, samenwerkend en eigenzinnig. Daarnaast wordt gekeken naar de verwachte impact van een online marketingaanpak bij het goede doel. Bovendien moet de winnende organisatie bereid zijn om ervaringen te delen met andere goede doelen.
Een deskundige jury onder leiding van de burgemeester van Kampen, Bort Koelewijn, maakt de uiteindelijke keuze. In de jury zitten ook Angelique Ottens (oprichter Sharity) en Mark Appel (directeur Marketing bij Exact).
Troostprijzen
Alle organisaties die zijn voorgedragen voor ‘help de helpers’ krijgen online ondersteuning voor hun eigen marketingaanpak. De ervaringen met het opzetten van een campagne voor het winnende doel worden namelijk met hen een jaar lang gedeeld, stap voor stap. Met blogs, vlogs, whitepapers en praktische tips en trucs om zelf aan de slag te gaan.
One4Marketing
One4Marketing bestaat 7,5 jaar en werd onlangs uitgeroepen tot MKB onderneming van het Jaar in Veenendaal. Een bedrijf dat inbound marketing ondersteuning biedt aan grote en middelgrote bedrijven en non-profit organisaties. Driek Geurtsen legt uit wat daarmee bedoeld wordt: “jezelf als kennisleider positioneren, je kennis delen met de markt en hierdoor kwalitatieve leads genereren.”