Gesprekskaarten om te bouwen aan een inclusieve vrijwilligersorganisatie

ProfielfotoKarijn van den Berg 06-07-2023 1672 keer bekeken 0 reacties

Hoe benut je als vrijwilligersorganisatie de vrijwillige energie van mensen met verschillende achtergronden? Movisie ontwikkelde zes digitale gesprekskaarten die organisaties helpen bij het vinden van antwoorden op deze vraag.

‘Kan een functie opgedeeld worden, zodat meer mensen hem kunnen uit voeren?’ ‘Wat doe je als een vrijwilliger zich lastminute afmeldt of niet komt opdagen?’ ‘Is een taaleis echt nodig?’ Het zijn enkele voorbeelden van vragen op de gesprekskaarten, die Movisie ontwikkelde met de Vrijwilligers- en Mantelzorgcentrale Almere (VMCA). 

Het beantwoorden van deze en andere vragen op de gesprekskaarten kan organisaties helpen om inclusiever te worden en meer open te staan voor vrijwilligers met verschillende bagage, mogelijkheden en achtergronden. Het zal ze tegelijk helpen om te voorzien in hun behoefte aan nieuwe vrijwilligers.

De gesprekskaarten, ofwel ‘bouwstenen’, zijn gebaseerd op goede voorbeelden en uitdagingen van acht Almeerse vrijwilligersorganisaties en bevatten tips en voorbeelden.

Gesprekskaarten om te bouwen aan een inclusieve vrijwilligersorganisatie | Movisie

0  reacties

Partners:     Movisie

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.