Samen met NVP - het netwerk voor HR-professionals ontwikkelde Good Busy een whitepaper boordevol inspirerende en innovatieve praktijkvoorbeelden hoe bedrijven vrijwilligerswerk in alle fasen van de employee-journey inzetten. DIt biedt niet alleen inspiratie voor andere bedrijven, maar ook voor non-profit organisaties hoe zij hierop kunnen inspelen.
Van selectie tot afscheid
Zingeving in werk wordt steeds belangrijker op de arbeidsmarkt. En in alle fasen van de employee journey kan maatschappelijke inzet van medewerkers een waardevol instrument zijn dat zingeving kan toevoegen.
- In de selectiefase is het voor bedrijven een onderscheidende meerwaarde om een aantrekkelijke werkgever te zijn.
- Zo kan vrijwilligerswerk ook een rol spelen in de sociale verbinding die ontstaat tijdens bijvoorbeeld de onboarding – de socialisatiefase.
- In de fase van behoud kan het bedragen aan het ontwikkelen van talenten, zoals inlevingsvermogen, leiderschapsvaardigheden. Er is zelfs een bedrijf dat op innovatieve manier laat zien dat medewerkers sneller herstellen door re-integratie via vrijwilligerswerk.
- En ook in de afscheidsfase kan maatschappelijke inzet voor verbinding blijven zorgen.
Good practices van koploper bedrijven en experts
Met de maatschappelijke inzet van medewerkers kunnen bedrijven verschil maken in de samenleving én gelijktijdig bijdragen aan HR-doelen. In deze nieuwe whitepaper komen betrokken bedrijven aan het woord die hun good practise delen, over de rol die vrijwilligerswerk in hun bedrijf speelt, aangevuld met praktische tips om als bedrijf direct stappen te kunnen zetten. Lees hier meer.
Meer inspiratie bij Good Work
NOV heeft ook een programma dat non-profit organisaties meer kennis biedt in hun samenwerking met bedrijven. Zij organiseren o.a. bijeenkomsten en kennissessies en bieden handige tools en inspiratie. Volg Good Work op LinkedIn om hiervan op de hoogte blijven of neem hier eens een kijkje.