Good Busy Kenniscafé | De basics van medewerkersvrijwilligerswerk

11-12-2023

Begin

02-12-2024 om 16:00

Einde

02-12-2024 om 17:00

Maximaal aantal aanmeldingen bereikt, je kunt je niet meer aanmelden.

Locatie

Online via Teams

Wil je starten of ben je als bedrijf net gestart met social impact en medewerkersvrijwilligerswerk, dan heb je vast allerlei vragen. Of je loopt in de uitvoering tegen uitdagingen aan. Wellicht mis je wat ervaring of wil je toetsen of je op de goede weg bent. Daar kan Good Busy je mee op weg helpen.

 klik hier om je aan te melden 

In een handig online Kenniscafé nemen we je in een uur mee in deze wereld.  

Dit Kenniscafé geeft onder andere antwoord op de (why-how-what) vragen zoals:

  • Hoe begin ik met de maatschappelijke inzet van medewerkers? 
  • Waar vind ik goede social impact activiteiten en programma's? 
  • De Impactcirkel, wat is dat? 
  • Wanneer krijg ik maximale impact?  
  • Wat is de businesscase? Wat levert medewerkersvrijwilligerswerk op?  
  • Wat is de vrijwilligersreis en hoe mobiliseer ik mijn collega's? 
  • Wat is het verschil tussen actiegerichte en mensgerichte impactdagen en wat levert het op?  
  • Wat zijn de 5 succesfactoren? 
  • Op welke manier kan Good Busy faciliteren om de volgende stap te nemen?  

 



Esther Hofstede, social impact expert van Good Busy verzorgt dit kenniscafé. Esther heeft meer dan 20 jaar ervaring in de maatschappelijke inzet van medewerkers en deelt met plezier haar ervaring, kennis en tips.

 


Deze bijeenkomst brengt je nieuwe inzichten en kennis, een hand-out met concrete tips en een groter netwerk aan gelijkgestemden. 

Good Busy Kenniscafé 

Good Busy heeft als doel om meer bedrijven de waarde van maatschappelijke inzet van medewerkers te laten omarmen. Dat doen we met diverse activiteiten, waaronder het online Good Busy Kenniscafé. Samen met een zeer bevlogen programmaraad bestaande uit ervaren maatschappelijk gedreven bedrijven - APG, De Nederlandse Bank, NN-group en Vattenfall Foundation  - komen deze kenniscafés tot stand.  

Kenniscafés zijn een serie sessies waarbij iedere keer een thema centraal staat dat direct verband houdt met medewerkersvrijwilligerswerk. Het doel is om in een open sfeer ervaringen uit te wisselen en van elkaar te leren. Van de successen en van de momenten waarop het mis ging en wat je daarvan geleerd hebt. In het Good Busy Kenniscafé nodigen we je uit jouw ervaringen te delen en daarmee anderen een stap verder te brengen. Naast online is er ook een aantal hybride of fysieke kenniscafés.  

Het programma Good Busy is een initiatief van Verenging Nederlandse Organisaties Vrijwilligerswerk (NOV) en wordt mede mogelijk gemaakt door het ministerie van VWS. 

Doelgroep Social Impact Professionals 

De kenniscafés worden exclusief georganiseerd voor medewerkers uit het bedrijfsleven die verantwoordelijk zijn voor medewerkersvrijwilligerswerk programma’s. Het is een lerend netwerk van gelijkgestemde koplopers. Alles wat tijdens de sessie wordt gedeeld blijft vertrouwelijk.   

Ben je werkzaam bij een non-profit organisatie, dan ben je welkom bij het programma Good Work, eveneens een programma van NOV dat zich specifiek richt op maatschappelijke organisaties in hun samenwerking met bedrijven. 

Deelnemen 

Aanmelden voor dit kenniscafé kan via deze link. Je ontvangt automatisch een bevestigingsmail met de deelnamelink naar de MS Teams-sessie.  
Heb je nog aanvullende vragen? Laat het ons gerust weten via goodbusy@nov.nl.  

6 redenen om erbij te zijn   

  • Visie: Good Busy laat zien hoe medewerkersvrijwilligerswerk je fundamenteel kan raken 
  • Handig: Je krijgt de nieuwste kennis en praktische tools 
  • Netwerk: Je ontmoet gelijkgestemde bevlogen collega's 
  • Onafhankelijk: Good Busy is een maatschappelijk initiatief 
  • Toepasbaar: Je kunt direct met de kennis een volgende stap zetten 
  • Goed Bezig: We doen altijd ons uiterste best om je positieve energie en inspiratie te bieden 😊  

Kan je niet wachten 

Cookie-instellingen