Langdurige partnerschappen voor nog meer social impact

486 keer bekeken

Esther Hofstede, Good Busy Expert, doet een oproep aan bedrijven om langdurige partnerschappen aan te gaan. Sinds ze zich als vrijwillig coördinator bij een non-profitorganisatie inzet, ziet ze dat de behoefte eraan groot is.

Het begon ten tijde van de lock-down. Via beeldbellen op haar telefoon nam ze haar Zonnebloemmaatje die ze nog maar net kende mee het bos in. Wandelen en gezellig praten. Net als 14 anderen was ze als maatje gekoppeld aan iemand die vanwege een beperking (en corona) vaker aan huis gekluisterd zit dan ze zouden willen. Martijn, werkzaam bij NXP, die in werktijd met iemand digitaal ging darten, vertelde er elders ook over. Drie jaar later hebben Esther en haar Zonnebloemmaatje nog steeds contact met elkaar, omdat het klikt en leuk is. Intussen is ze zelf medecoördinator geworden bij de organisatie en ziet ze dat zonder inzet van bedrijven de helft van de uitstapjes die georganiseerd worden niet mogelijk zou zijn. Esthers hele verhaal is op onze Good Busy LinkedIn te lezen.

Langdurige samenwerking

Veel non-profitorganisaties zijn op zoek naar samenwerking met bedrijven. Hun diepste wens is een langdurige samenwerking, zodat je een relatie opbouwt, elkaar beter leert kennen en nog beter weet wat de echte behoefte is van de organisatie. Dat is naast handjes ook vaak behoefte aan kennis of expertise bijvoorbeeld op het gebied van marketing-communicatie en strategie. Wie meer wil weten over partnerschappen, nodig ik uit de gratis toolkit van Good Busy aan te vragen. Principe 2 ‘geef vorm aan effectieve partnerschappen’ is geheel gewijd aan dit onderwerp.

Fotografie: Nina Crebas

Afbeeldingen

X (voorheen Twitter)

Partners:     Movisie

Cookie-instellingen