De kunst van het betrekken van bedrijven en hun medewerkers | 20 november 2020
Marc Gelissen zal de golden cirkel van maatschappelijk betrokken ondernemen toelichten in zijn bijdrage die tot doel heeft om jouw verhaal aan te scherpen om commerciële organisaties te overtuigen om jouw vrijwilligersorganisatie te gaan ondersteunen. Kom een kijkje nemen onder de huid van een ondernemer….
- WHY: waarom zou een commerciële organisatie tijd besteden aan een maatschappelijk doel? What’s in it for them? (dit kun je dus goed gebruiken in de werving van nieuwe vrijwilligers via commerciële organisaties…)
- HOW: hoe kan een commerciële organisatie dat doen en hoe kunnen wij als vrijwilligersorganisatie ze hierbij het beste ondersteunen?
- WHAT: wat gaat een commerciële organisatie dan doen en hoe kun je als vrijwilligersorganisatie ervoor zorgen dat het goed loopt?
Deze kennisboostsessie wordt verzorgd door Marc Gelissen. Hij is de eigenaar (ofwel Pater Familias zoals hij zich noemt) van Bizzomate. Een van de belangrijkste pijlers onder zijn bedrijf is dat zij niet alleen bezig willen zijn met geld verdienen maar dat zij 10% van de tijd van iedereen die aan de organisatie deelneemt willen besteden aan Sociaal Uitdagende zaken. Iedere medewerker doet onder werktijd 4 uur per week vrijwilligerswerk! Marc vertelt je graag hoe Bizzomate dit invult en deelt ook graag zijn ervaringen in de samenwerking met maatschappelijke organisaties.
Deze kennisboostsessie wordt aangeboden voor de mensen die van een heel maatschappelijk betrokken ondernemer willen horen hoe hij vrijwilligerswerk door zijn medewerkers vorm geeft. En om inzicht te krijgen in wat ondernemers verwachten van jou als maatschappelijke organisatie.
Tips & Tricks uit de chat